Advertisements

Google Fiber will revolution your browsing experience (and speed)

Immagine

Google doesn’t want to be an Internet Provider, but only wants to give a boost to other ISP around the globe right from Kansas City.

The Google Fiber option although is actually a breakthrough speaking of Internet speeds, providing speed up to 1 Gigabit in both downloads and uploads, crystal clear TV channel in just a second.

Google Fiber comes in three different plans. First one, gigabit + TV gives you Fiber, full channel TV lineup at 120$ per month with a Nexus 7 tablet and 1TB upgrade for Google Drive in a two-year contract. Then comes the Gigabit Internet, same as before but without the TV connection and the Nexus 7 as a one-year contract. A third one, which is even more groundbreaking in a sense, is Free Internet. You will only need to pay 300$ as a construction fee to enjoy unlimited Internet with no data cap up to 7 years, with speeds up to 5MB in download and 1MB in upload. If you want to upgrade to Fiber later, there’s no need for further equipment.

For instance, let’s say that you can have a real download speed of 1Gb. You will be able to download OS X 10.8 Mountain Lion in 4 seconds, a Blue Ray DVD in less than 7 seconds and FCPX in just 0,2 seconds, so you won’t even see the download progress bar. A speed like that in videogames means no lagging and zero latency, with a full-fledged optic fiber.

 

In Italiano

Google non vuole diventare un Internet Provider, ma solo dare una spinta agli altri ISP intorno al mondo da Kansas City.

Google Fiber è senza dubbio una innovazione parlando di velocità di navigazione, che si aggirano intorno ai 1 Gigabit sia in download che un upload, canali TV chiari come il cristallo in HD nel giro di pochi istanti.

Google Fiber si propone con tre diversi piani. Il primo, Gigabit + TV, comprende Fiber e linea TV completa a 120$ al mese, con in più un Nexus 7 e 1TB di spazio su Google Drive sotto contratto biennale. Segue Gigabit Internet, lo stesso del precedente ma senza la connessione TV e il Nexus 7 come contratto annuale. Una terza opzione, che in un certo senso è ancora più fenomenale, è Free Internet per chiunque. Si pagano 300$ come costo per l’impianto, per avere Internet gratuito e illimitato fino a sette anni, ad una velocità di 5MB in download e 1MB in upload. Se si desidera passare a Fiber in futuro, non ci sarà bisogno di ulteriori apparecchiature.

Per esempio, ipotizziamo che avete una velocità di download di 1Gb reali al secondo. Potreste scaricare OS X 10.8 Mountain Lion in 4 secondi, un DVD Blue Ray in meno di 7 secondi e FCPX in soli 0,2 secondi, per cui non vedrete nemmeno la barra di avanzamento. Una velocità tale nei videogiochi significa nessun lag e latenza zero, con una fibra ottica full-optional.

Advertisements

Tags: , , ,

%d bloggers like this: